Afscheid nemen bestaat niet (M.Borsato) - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Afscheid nemen bestaat niet (M.Borsato) - Reisverslag uit Lightning Ridge, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen bestaat niet (M.Borsato)

Door: nathaliehuisman

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Oktober 2011 | Australië, Lightning Ridge

Hi all,

Hierbij een update van de afgelopen dagen.

Donderdag 27.10.2011
Colli.
S'ochtends zijn we direct met zijn allen de lammeren wezen marken (ik, Kay, Brian, Luke, Damian en Dean).
Dit hebben we een halve dag gedaan want ook de ooien moesten ontsmet worden en het was een vrij grote kudde.
Na de lunch zijn we schapen wezen drijven nadat we ze eindeloos gezocht hadden hebben we er een paar gevonden.
Aan het einde van de dag heb ik nog even heerlijk een buitenrit gemaakt en wat is het heerlijk om een paard te rijden voor je werk zonder enige druk of iets anders.
De familie waar ik verblijf Kay en Brian zijn ontzettend aardig en lief. Kay is helemaal super en legt ook erg veel uit. Brian is ook heel aardig maar wel een tikkeltje vreemd en van de oude stempel. Luke is ingehuurd om het lam markeren te leiden en heeft een eigen bedrijf thuis maar kan op deze manier bij andere bedrijven rondkijken en leren. Heb vandaag een zwarte kakatoe gezien met rode staart (google)deze zijn super mooi!
Verder hoor ik telkens kikkers(die groter zijn dan ik dacht) en natuurlijk zijn er de puppies(9 stuks) waarvan ik de dikke meatloaf heb genoemd.

vrijdag 28.10.2011
Colli.
Om 07.15 zat ik al te paard tot ongeveer 09.30 heb ik heerlijk buitengereden door de bushes (om niet te verdwalen hield ik de weg in de gaten) en wat je ziet aan dieren is geweldig. Walibi's, kangeroes, emu's helemaal te gek. Je rijdt van paddock naar paddock dus afstappen bij het hek open erdoorheen en dan natuurlijk het hek weer sluiten (regel nummer 1).
Bij terugkomst was de veearts er en die heb ik geholpen. Daarna hebben we nog een paar schapen gevonden in een paddock en hebben we die ook gemarkeerd.
Heb vandaag dus ook de tags in de oreb geschoten en de gaten in de oren geknipt, het castereren is een vak appart en ik kreeg de ballen niet door het rubbertje om ze af te knijpen dus dat heb ik maar niet gedaan.
Verder hebben we schpen gesorteerd voor verkoop, de schapen zonder tag moet je eruit halen en een tag geven. Klinkt makkelijker dan het is want schapen zijn echt dom en plakken allemaal samen. Mijn taktiek was heel simpel je loopt dwars door de kudde heen richting de schaap die je moet hebben(wel met zn 2en) en dan neem je een mega snoekduik (en hoop je dat je OP een schaap land ipv op de stoffige en prikkelige grond)en werk je het schaap a la Hulk Hogan tegen de vloer. het kost je wat bloed(het schaap dan), zweet(heel erg veel zweet van mij) en tranen(blauwe schenen, krassen en handen vol splinters en prikkels)maar ja dan heb je ook wat. Soms is het schaap iets sterker en dan heb je een gratis ritje op een schaap wat niet maar dan ook niet grappig is omdat je dan standaard op de grond eindigd in de schapen poep(bah, bah).

Zaterdag 29.10.20011
Vandaag komt Charlotte mij weer halen en ik kijk er zo naar uit!. Ik heb het de eerste dagen erg moeilijk gehad zonder de familie en Charlotte maar heb ook genoten bij Kay en Brian en het was een onvergetelijke ervaring! Het leuke is dat ze me gevraagd hebben langer te blijven en als ik terug wil komen ben ik altijd van harte welkom, dus ik heb geen slecht werk geleverd geloof ik.

In de middag was Charlotte er weer en na dag te hebben gezegd tegen fantastische mensen gingen we op weg naar Lightning Ridge na natuurlijk 100 uit gepraat te hebben.
Vanavond is er een big happening in The Ridge namelijk potch queen event(jaarlijks). Hierbij zijn er een paar plaatselijke jongens die zich verkleden als vrouwen en een hele act opvoeren op muziek inclusief strippen wat soms tot onsmakelijke situaties kan leiden (te dikke jongen in een mini string terwijl zijn ballen eruit hangen). We hebben die avond zo vreselijk hard gelachen en de winnaar was een jongen die Beyonce nadeed inclusief alle bewegingen uit de mucic clip van all the single ladies.
Het is niet te omschrijven hoe het was maar het was geniaal met na afloop natuurlijk heerlijk dansen en we zijn lekker los gegaan, wat er ook verzorgde dat ik zondag wakker werd met een behoorlijke kater.
Wat een mega avond, jullie hadden erbij moeten zijn!

Zondag 30.10.2011
Na een moeilijke start in de ochtend (ik was echt nog aangeschoten) zijn we opweg gegaan naar de propperty van een vriend van Fred en Charlotte namelijk Paul Flippo die ze gewoon Flippo noemen (niemand, behalve Charlotte, begrijpt waarpm ik zo moet lachen om die naam). Hij heeft ongeveer 65.000 acres of land en we hebben daar heerlijk en eindeloos rondgereden. We hebben echt honderden kangeroes gezien, emus, vogels, geiten(daar handeld hij in)en ga zo maar door. Ook hij heeft een warm water bron (bore bath) en het voelde alsof ik op safari was zo met het raam open. Zo kwamen we ook een brown snake tegen en gingen we het gif checken tegen de vossen (die eten de lammeren op). Hij bezit verschillende motor bikes en een vliegtuig(daar gaat hij dan mee naar Lightning Ridge want dat is sneller dan met de auto, namelijk 2 uur of zo op een dirt road)en het is daar een heerlijk omgeving en we hebben echt een mega dag gehad en genoten.
S'avond terug in The Ridge en zijn we wezen BBQ samen met wat vrienden en het was een heerlijk avond.

Het is nu maandag en vandaag gaan we lekker de hele dag relaxen bij het zwembad en vanavond met Darryl(een vriend) naar kangaroo hill, naast zijn werk als mijner and teacher verzorgt hij kangeroes, de little joey's. De moeders zijn vaak aangereden en de baby's in de buidel leven nog en worden naar een opvang gebracht. Ik kijk er erg naar uit want ik kan dan een kangeroe knuffelen.

Morgen(dinsdag) vertrek ik vanuit Lightning Ridge naar Brisbane(08 am) en ik heb nu al buikpijn als ik er aan denk want ik wil helemaal niet weg, ik kan hier nog weken en maanden doorbrengen. De community is hier zo aardig, relaxed en kleurrijk ik ben lichtelijk gehecht geraakt aan dit dorpje en ik wil niet weg maar ik moet wel want ik ben hier om te reizen.

Dag zeggen is nooit makkelijk en het kan je verdrietig doen voelen (ik voel me erg verdrietig als ik er aan denk en besef dat ik morgen wegga hier) maar zoals ik het nu zie is het geen goodby maar een see you later.

  • 31 Oktober 2011 - 11:50

    Irma En Eva:

    Genieten, nu het nog kan!
    dan weer aan de bak, want met hockey schijnt het weinig soeps te zijn :)

  • 31 Oktober 2011 - 13:20

    Harm Huisman:

    mooi verslag je beleeft wel van alles je moet inderdaad wel weer om schakelen als je weer terug bent in amsterdam op je werk nu ik sluit af met de hartelyke groeten oom harm tot ziens en voorzichtig aan doei

  • 31 Oktober 2011 - 21:00

    Nathalie:

    @irm en eef, ja genieten doe ik met volle teugen helemaal te gek hier hahaha tja next seizoen beter he.
    @Harm, bedankt voor je berichtje en de groetjes terug ook aan tante!

  • 31 Oktober 2011 - 21:30

    Pap:

    Hi Nathalie ,fijn weer wat van je te horen.Je kunt straks wel een boek schrijven over alles dat je meegemaakt hebt en gezien.Je bent al vroeg wakker,volgens mij is het nu 6 uur dinsdagmorgen bij jullie.
    Sandra heeft keelontsteking.
    Nathalie nog veel plezier ,tot je volgende bericht.Ook groeten van Geke. Kus

  • 31 Oktober 2011 - 22:04

    Marrie:

    Jeetje, Nathalie wat een verhalen en wat heb je het mooi daar. Wat ontzettend zielig zeg dat castreren van die schapen, ik werd helemaal wee van het idee hoe dat gaat. Arme beesten. Veel plezier nog.

  • 03 November 2011 - 11:56

    Sandra:

    Leuk nat en wat een schattige foto van jou met de dochter van charlotte! Vond zij jou ook echt leuk of kneep je haar op die foto?;) Lekker bruin ben je ook! X

  • 04 November 2011 - 10:48

    Rozie:

    auwe cowgirl, niet stiekum daar blijven hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lightning Ridge

Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 57004

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: