Part of me, part of you (G. Frey's) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Part of me, part of you (G. Frey's) - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Part of me, part of you (G. Frey's)

Door: nathaliehuisman

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

07 November 2011 | Australië, Hervey Bay

En dan is het eindelijk zover, afscheid nemen. Geloof niet dat ik er goed in ben, goed in ga worden of wat dan ook.

Na een paar extra fantastische dagen zijn Charlotte, ik en de kids zaterdag opweg gegaan richting Coolum beach een rit van ruim 10 uur(zonder stops of zo), we gaan naar Coolum zodat ik er kan skydiven boven het strand en de zee dat schijnt fenomenaal te zijn.
En al wil ik niet weg toch moet ik eens verder al waren er genoeg voortekenen dat ik dit niet moest doen! Lekke band op zaterdag ochtend dus eerst langs de garage die deze direct heeft geplakt, verder na een aantal uur erachter komen dat je je foto camera vergeten bent (JA IK WEET HET STOM!!!), onderweg hebben we veel gepraat en gelachen maar er was een stille en sombere ondertoon.......
Na uren en uren gereden te hebben konden we s'avonds niet meer en ook de kids waren helemaal op (super kinderen die top reizen) en besloten we in Beerwah te overnachten, daar bleek geen place te zijn dus zijn we doorverwezen naar Landsborough en kwamen we op een caravan park terecht waarin we een super nachtje hebben gehad, al voelden wij ons zo kapot alsof er een vrachtwagen over ons heen was gereden.

De weg naar Landsborough was super mooi van het ruige landschap veranderd de omgeving naar het vochtige en tropische, zo groen en zo anders, bergachtig en met geen pen te beschrijven maar dat geldt voor het hele land.

In de ochtend werd ik wakker van geschreeuw het leken wel apen maar na een lange evaluatie van mijzelf en Charlotte te raadplegen bleek het om Kaketoes te gaan ook die maken herrie(apen is toch ander continent).

Zondag zijn we richting Coolum gereden. Daar kwam het slechte nieuws dat er vandaag dus niet gesprongen werd vanuit Coolum (2uur van Landsborough) maar wel van rainbow beach, maar dat is weer 2 uur rijden en de auto waren we eigenlijk helemaal zat!
Maar goed na even een ontbijtje, koffie benen strekken in het park en in de zon zijn we opweg gegaan naar Rainbow beach. Daar hebben wij ons ingechecked in een super leuk resort, we hadden eigen kamer, douche keuken en zelfs mini tuintje en dat allemaal bij het strand. Toen opweg naar het Skydive center.
En toen kwam dus DE grote teleurstelling, skydiven is mogelijk maar geen dvd............tja en nu? Het was wel mogelijk maar dan morgen vanf Coolum.

Na een afkoelperiode hebben we besloten de dag te gebruiken om op het strand te hangen te relaxen en de volgende dag dan maar weer richting Coolum te gaan. Het strand was schitterend, zover je kan kijken mooi wit strand en turqois water, met een lichte zeebries en heerlijke temperatuur!
Einde van de dag kregen we een heel leuk belletje dat ik de volgende dag kan springen vanaf Rainbow beach ipv Coolum en met dvd.
Die avond zat ik met gemixte gevoelens in het huisje......ik wil niet verder reizen ik wil mee terug naar The ridge, ik wil daar zijn en niet ergens anders.
Ik heb samen met Robin (Robje, thanx voor al je moeite lieverd!!!)van alles geprobeerd om mn ticket aan te passen alleen kan ik geen antwoord op tijd krijgen of dit mogelijk is voordat Charlotte naar huis gaat en durf ik het risico te nemen? Nee uiteindelijk niet want als ik in Melbourne opstap zonder vanuit Cairns te hebben gevlogen is de kans zeer ruim dat ze mij zien als een niet op komen dagen en dus ik helemaal niet kan vliegen en dat is weer zonde. Als het wel had gekunt dan wil ik het nu niet meer weten want dat is wat ik echt wil namelijk.......

Maandag ochtend 10.00uur SKYDIVE TIME, ik heb het gedaan en het was fantastich, van 14.000 feet heb ik gesprongen en het gevoel is heerlijk (ik heb altijd al willen weten hoe wolken voelen en hoe het is om te springen). Angst heb ik niet gehad totdat het deurtje open ging en toen dacht ik echt fu*k het is echt hoog dus mijn skydive instructeur kreeg op dat moment wel even een setje nagels in zijn enkels gepland :-). En dan vraagt ie je om je voeten over het randje te gooien en opeens duikel je door de lucht door de enkele wolkjes en zie je de zn schitteren en denk je niets meer en voel je niet anders dan oprechte vrijheid en geluk en OMG dit was te gek en ik wil en ga zo nog een keer!!! Je ziet de zee, de zon, de kleuren, het strand, de omgeving helemaal te gek. En dan doe je je handen los en je vliegt en zweeft, ja dit is een rit van ruim 1000km waard.

Na het skydiven heb ik een mooi certificaat gekregen een dvd en gratis fotos vanwege alle moeilijkheden die er zijn geweest (vet aardig).

Toen was er een klein incidentje met de autosleutels maar die hebben we gelukkig gevonden he Charlotte!!!

En toen stond ik opeens bijde Greyhound in rainbow beach klaar om in te stappen, vechten tegen de tranen met Charlotte....
Lieve Lotte, nogmaals bedankt voor alles en you know, no goodby but see ya!En ik stuur je de film Thelma en louise toe want zo was het net door die roadtrip (alleen rijden zij van een berg af en zo en wij natuurlijk niet).

Nu ben ik even in Hervey Bay ik ben hier om 14.30 aangekomen en mn bus naar Airlie beach vertrek om 17.15 en ik kom morgen ochtend daar om 07.00 aan. Om 08.30 ga ik voor een dag trip naar de whitsundays om te zeilen en snorkelen en die avond rond 20.00 uur vertrek ik met de bus naar Cairns waar ik woensdag middag om 13.00 uur aankom.

Ik zit nu dus in Hervey Bay (heb net boodschappen gedaan voor mn avond eten) en al zie ik al het moois onderweg ik heb moeite om net zoveel te genieten als op het eerste gedeelte want ik voel me nu even alleen en wat verdrietig.
Het is een raar gevoel en omschrijft zich het beste als hartpijn denk ik.
Maar het weer is mooi, de mensen zijn vriendelijk en ik ga mn best doen te genieten en straks weer fotos maken (met Charlotte dr toestel)

Dus geen foto's meer helaas maar die komen straks als ik in Nederland ben.
Ik heb duizenden km gereisd in een vreemd land welk schitterend is en ik kom thuis met weer meer ervaringen en vol met verhalen en plannen. Ja tante marie die Blackberry gaat thuis savonds uit en ik ga kijken wat ik kan doen om relaxter te leven, misschien toch die biertjes in de ochtend blijven volhouden.

Love ya all xxx Nath

  • 07 November 2011 - 06:25

    Anneke:

    Wat een interessante en leuke tijd heb je hier in Australie!! enne ik ben ook niet goed in afscheid nemen, dus zeg ik altijd : See you!! wat zal het weer wennen worden in Holland:o) Airlie beach en hervey Bay zijn wij ook geweest, wel jaren geleden, maar goede herrinneringen daaraan, geniet ervan! groetjes uit The Blue mountains

  • 07 November 2011 - 08:38

    Jasper:

    Hey Nath!

    Wat een mooi, ontroerend verhaal.. Ik leef helemaal met je mee.
    Ik ben blij dat je het skydiven vet vond, Ik dacht het ook wel, maar toch ;-)

    Probeer toch nog even te genieten, want voor je het weet is alles voorbij.

    Kus

  • 07 November 2011 - 09:15

    Juud:

    Heey mop! GEWELDIG =)!
    veel plezier op whitehavenbeach!
    xx

  • 07 November 2011 - 13:19

    Eva:

    AAh wauw zeg!

    Geniet van de laatste dagen daar! xx

  • 07 November 2011 - 18:40

    ILLIE:

    Tjik!

    Ik weet precies hoe je je voelde toen je ging skydiven, ik vond het ook helemaal te gek! Heb nu weer iets nieuws ontdekt... wing walking, dus dat is mijn nieuwe uitdaging :-)

    Dat je verder bent gaan reizen is de beste beslissing die je had kunnen nemen, er is zoveel moois te zien daar, je moet je niet vasthouden aan 1 ding. Whitsunday islands zijn prachtig!! Je zult alleen maar genietn. Check of je in Cairns met een zweefvliegtuigje over het Great Barrier reef kan vliegen, helikopter is heel duur, maar vliegtuigje valt mee en het is echt een mega vette ervaring!!! have fun!

    XX

  • 07 November 2011 - 20:32

    Pap:

    Geweldig dat je skydive gedaan hebt.Begrijp dat je moeilijk had om af scheid te nemen,maar je ziet nu weer dingen die je anders niet gezien had.
    Lieve Nathalie geniet nog even,ok groeten van Geke,XXX

  • 07 November 2011 - 22:44

    Nathalie Huisman:

    Lieve allemaal thanks voor je berichtjes en ik ga hier de laatste dagen nog zo veel mogelijk genieten van alles!!! Maar nu even lekker zeilen en relaxen, slapen in de bus was niet geweldig xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 57005

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: