Op avontuur! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Op avontuur! - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Op avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Augustus 2012 | Nederland, Zandvoort

Eindelijk is het dan zover vakantie. Zo heb je nog 41 dagen te gaan en ben je aan het haasten om je backpack te pakken, je huis op te ruimen en op tijd je trein te halen. Op Amsterdam centraal nemen Robin en ik de trein naar Eindhoven, de treinreis verliep snel, de vlucht ook en voor we het wisten stonden we met beide voeten op Poolse grond in Gdansk.
Cezar zou ons hier op halen en het was onwijs leuk en gezellig elkaar weer te zien. Vanaf het vliegveld richting treinstations Gdansk gereden en onder het genot van een burgertje en wifi foto's bekeken, gepraat, gelachen en het leuke is wij zien hè volgende week zaterdag weer (Robin gaat dan naar huis en ik logeer een nachtje bij zijn ouders, gezien zijn dochtertje de logeerkamer nu tot haar beschikking heeft).
Na de welkome maaltijd was het tas pakken en wachten op de trein. Vanwege mijn last minute actie mbt het kopen van de treinkaarten zijn de plaatsen nogal ehhhhh..... avontuurlijk zeg maar. We deelden de couchette met 4 andere personen wat absoluut niet erg was maar het feit dat het koud was werkelijk bitter, bitter koud maakte het tot een moeilijke nacht, daarbij resulteerd 10 uur liggen op een harde brits doorligplekken op je heupen, bilspierpijn, stijve nek maar bovenal heel erg veel plezier.
Robin ik zei het wordt avontuur! Wanneer ik ga vertellen dat de terugreis gaat plaatsvinden in een stoel weet ik nog niet terwille van de vriendschap stel ik dat nog even uit!
Na een gebroken nacht kwamen aan om 07.30 op Krakau Centraal hier hebben we ontbeten in het zonnetje met 20 graden. Daarna opweg naar het hotel, waar we nog viezer, bezweet en plakkerig aankwamen en voordat onze kamer klaar was (er waren duidelijk overblijvselen van vieze, bezwete en plakkerige voorgangers, but who cares als je mag douchen) gelukkig mochten douchen, wat kan dat heerlijk zijn!
Ik kan zeggen dat we vandaag heel erg veel hebben gedaan en gezien hebben wat we wilden. De grote markt met de mooie hal waar stalletjes vol amber staan, door de straten over markten naar kasteel Wawel waar je uitkijk hebt over de Wisla. Verder gelopen door de joodse wijk Kazimier, langs synagogen, gezellige pleintjes waar we heerlijk hebben gelunched. Verder naar de getto en de fabriek van Oskar Schindler wat super interessant was.
Het is heerlijk om weer in Polen te zijn al gaat de taal nog roestig, ik geniet er van om het te horen.
Krakau is schitterend zo zie je schitterende huizen naast onbewoonbare huizen staan, loop je door de sjieke winkelstraat en zo ergens achteraf.
Zo graag als ik alleen reis is het nu heerlijk om dit te delen met Robin, we delen ook de voetpijn, de enkele regendruppels ( we lopen in korte broek) en alles wat we zien.
Straks lopen we naar de Barbican om vanavond te eindigen met Pierogi (hmmmmmmm) en wat biertjes, wild stappen gaat het niet worden gezien wij morgen naar Auschwitz gaan en een lange, pijnlijke treinreis voor de boeg hebben, maar hè het is avontuur en het is heerlijk, elke seconde geniet ik (wij) van alles!

• 26 Augustus 2012 - 21:49

Alice:

Hoi! Doe je wel een beetje voorzichtig met ons kind, sloop je d'r niet te veel? Xxx

• 27 Augustus 2012 - 08:16

Iii:

Veel plezier en maak er (weer) een mooie reis van!

• 27 Augustus 2012 - 12:25

Papa:

alweer veel meegemaakt veel plezier!

• 27 Augustus 2012 - 13:14

Jasper: