Sto lat! - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Sto lat! - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Sto lat!

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Augustus 2012 | Polen, Kwidzyn

30 augustus en Robin is jarig hoera hoera hoera 25 jaar!
Na het ontbijt besloten we om naar het dorp te gaan, waar ik ook stiekem de taart voor Robin op moest halen welke ik besteld had. In het dorp hebben we wat inkopen gedaan, rondgelopen en veel gelachen in de winkels.
De mensen vragen zich vaak af waar we vandaan komen en ze vinden dat het klinkt alsof we keelpijn hebben. Op de vraag of wij vriendjes hebben heb ik naar waarheid nee geantwoord waarop ze snel haar zoon aanbood handig dat Robin dan geen Pools begrijpt dus heb ik gezegd dat ze vast geinteresseerd is :-) Zo heb je dus geweldige gesprekken met allemaal vreemde mensen waarbij bovenal veel gelachen wordt.
Na het dorp zijn we even langs opa en oma gegaan maar oma die was aan de schoonmaak dus of we later terug konden komen.
Dus hup door naar huis, gezien Hania er niet was hadden we het plan om even door te lopen naar de sklep (winkel) van mijn neef Waldek om daar 2 biertjes te halen en deze in de zon lekker op te drinken, het leek zo een goed plan, leek...
Kennismaking met Waldek en we kopen 2 biertjes zegt hij hier neem een stoel (in de winkel) en drink je bier op ik dus nee we drinken liever buiten het zonnetje schijnt dus ik en Robje met de biertjes naar buiten maar ik werd teruggefloten of we niet zo onder aan de trap wilden zitten maar dichterbij en de reden was achteraf duidelijk.
Zit je gezellig even te praten met een biertje stopt er een politie auto voor de deur, de flesjes gingen met veel lawaai en zichtbaarheid achter mijn rug en toen stapte de politie agent uit de auto alsof Vin Diesel (met haar dan) in een slechte bui op je af stapt.
Hoe lang verblijven jullie in Polen? Waar zijn jullie documenten?
Ja ehmmmm, 7 dagen en de documenten liggen thuis....... gelukkig was Waldek er dus het viel mee. Ik kon het verstaan en hij snauwde nog na dat hij geen klein jochie was waar mee te sollen viel.
Kijk in NL kan je nog wel eens een geintje uithalen met een agent (tegenwoordig ook steeds minder) maar met deze agent geen schijn van kans intimiderend JA en een klein momentje van ohhh fu*k geen documenten ja, maar gelukkig met een sisser afgelopen.
Daarna zijn we naar huis gegaan voor het middag eten en daarna naar stal. Gosha heeft 2 lesjes gegeven en rond 5 uur zijn we zelf even op het paard geklommen om even in de 25 graden plus wat aan lichaamsbeweging te doen (wat best welkom is zeg maar met alle taart).
Even helemaal anders dan western en gewoon op gympjes hebben we het toch overleefd (vandaag zijn we bont en blauw dus) en heerlijk genoten.
Terug naar huis zijn we wezen douchen, biertjes en wodka gaan halen om uit te delen en terug thuis werd de taart naar de woonkamer gebracht (met de tekst: Robin 25 lat) en na het uitblazen van de kaarsjes hebben we daar gezellig met iedereen gezeten.
Tante was zo lief om een doosje chocolaatjes te geven die vast snel opgesmuld zullen worden.
Uiteraard is er ook (meerdere malen) voor haar STO LAT, STO LAT NA ZIE ZIE NAM gezomen.
Na wat drankjes zijn we met mijn neef Jarek de deur uitgegaan en vanaf daar wordt het lichtelijk wazig, de groep werd steeds groter (hoe geen idee) je komt mensen tegen die mij ook al kenden sinds klein meisje (was niet wederzijdse herkenbaarheid).
Opeens moet je plassen en ben je bij iemand thuis omdat Jarek zegt: we will fix it for you, ohhhhh oke.
Is de wodka op zegt Jarek:ohh we will fix beer (en nu komt het) 10 minuten later komt er een taxi voorgereden niet voor iemand maar gevuld met halve liter blikjes bier tadaaaa gefixed.
Veel drank, heel veel gelachen het was gewoon een geweldige avond geloof rond 2/3 uur thuis (keurig door de heren gebracht).
ROBIN STO LAT!

En vandaag staat op ons programma rustig aan doen wat wel niet zal lukken want vanavond gaan we (geloof ik) met de familie naar opa toe om zijn verjaardag goed te vieren (die 2 glazen wodka afgelopen dinsdag telden niet zeg maar) en als het weer zo blijft zit er ook en BBQ erin bij de tuintjes van mijn tante.
Voor nu gaan we nog voor de laatste keer het dorp in als we het lichamelijk redden gaan we ook even langs het kasteel en verder zien we wel wat de dag brengt, het is vast iets moois!

  • 31 Augustus 2012 - 11:21

    Iii:

    Gefeliciteerd Robin! Maak er een leuke dag van met elkaar, maar dat gaat wel lukken denk ik ;-)

  • 24 Augustus 2016 - 10:45

    Kelly:

    Wat grappig dat van die taxi! Ik vertelde het net aan mijn vriend (uit Kwidzyn) en hij zei dat het een speciale taxi van Boris was

  • 24 Augustus 2016 - 10:45

    Kelly:

    Wat grappig dat van die taxi! Ik vertelde het net aan mijn vriend (uit Kwidzyn) en hij zei dat het een speciale taxi van Boris was

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 57035

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: