Belize:Caye Caulker - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Belize:Caye Caulker - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Belize:Caye Caulker

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Mei 2017 | Belize, Belize-stad

Zondag 15.05.2016&maandag 16.05.2017

Gisteren hebben wij met de laatste veerboot van 17.30 de oversteek gemaakt van Belize Stad naar Caye Caulker.
Dit is een eiland in de Caraïbische Zee voor de kust van Belize. Het eiland is een van de belangrijkste toeristische bestemmingen van Belize. Dit komt voornamelijk omdat het eiland omgeven is door het Barrièrerif van Belize. Dit op één na grootste rif ter wereld heeft een lengte van 256 kilometer en werd wereldberoemd toen de natuurdocumentairemaker Jacques Cousteau het noemde als een van de mooiste plekken ter wereld om te duiken.

Aangekomen hebben Charlotte en ik al snel een fijn hostel gevonden waar wij de komende 3nachten zullen verblijven.
Als we gedoucht hebben besluiten wij de straat op te gaan voor wat eten en we genieten van heerlijke gamba's van Fran (zij blijkt achteraf een boosaardige vrouw te zijn die constant hard aan het schelden is en meer fuck you's dan ik in een zin kan stoppen, maar goed elke stad heeft zo zijn dorpsgek denk ik dan maar) en de nodige kokos / ananas rum.
Vanmorgen stonden wij natuurlijk al om 4uur op en wij hebben dan ook niet veel rum nodig voordat wij giechelend ons bed opzoeken.

Op de zondag en maandag ligt het tempo voor mij en Charlotte laag, erg laag. We beginnen de dag met koffie, een verse kokosnoot van een straat verkoper (1 kokosnoot voor 3 dollar en 2 voor 8 dollar proberen te verkopen uiteindelijk zijn het gewoon 2 voor 6 dollar geworden) en met een uitzicht op palmbomen en het strand. Hierna lopen wij naar de boot die ons naar het volgende eiland brengt (10min). Wij brengen de dag door in de brandende zon, op een ligbedje en in turquoise gekleurd water.
Palmbomen wuiven traag in de wind en de rum punch smaakt al ver voor 3uur verrukkelijk.
Ik kleur ondertussen eindelijk van winters wit naar diep bruin.
Wij kletsen wat, lachen met elkaar, duiken het water in en verder moet even helemaal niks. Op de achtergrond klinkt er muziek en pelikanen scheren zich over het water.
De avonden zijn gevuld met heerlijk street food en rum.
De tijd vliegt voorbij hier op de carribean en wat is het fijn leven hier als de tijd even nu even stil staat.

• 16 Mei 2017 - 15:51

Roos:

Natje, wat heerlijk even helemaal niks en lekker bronzen en rum drinken! jullie zijn goed bezig!

• 17 Mei 2017 - 17:59

Wiggert:

Wat een mooie reis maken jullie.

Nu alweer in Mexico. Geniet er nog maar van .

• 18 Mei 2017 - 20:50

Raimonda:

Babe, wat een mooie reis weer en zo mooi geschreven als altijd!:) Geniet nog lekker door!