Sleep when I'm dead (Bon Jovi) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Sleep when I'm dead (Bon Jovi) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Sleep when I'm dead (Bon Jovi)

Door: nathaliehuisman

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Hi Mates,

Hierbij een update vanuit Sydney.

Dinsdag avond vanuit Schiphol naar Heathrow UK gevlogen en daar had ik direct mijn aansluiting naar het vliegtuig naar Sydney.
De vlucht naar Sydney ging via Singapore en had nogal wat turbulentie maar gezien ik een pilletje had genomen heb ik er weinig van gemerkt.
Fris en fruitig in Singapore aangekomen en daar op de luchthaven hadden wij een tankstop dus kon ik mooi mn benen even strekken. Na ongeveer 1.5 uur gingen we weer verder.
Op Singapore heb ik een Nederlands meisje leren kennen Griet waar ik de afgelopen dagen hier ook mee ben opgetrokken.

De vlucht naar Sydney ging heel soepel en bij de landing vlieg je over de stad en dat gaf een geweldig uitzicht!De baai de huizen alles even mooi en natuurlijk spannend!

Na de landing ( donderdag 13.11 06.15), douane (kon gewoon doorlopen) hebben wij eerst een kop koffie gedronken voordat we naar het hostel gingen.
Ik zit in het gedeelte Newton, het zit er vol met eettentjes, bars etc en is heel erg gezellig vooral het nachtleven :-).

Na een douche zijn Griet en ik direct op onderzoek uitgegaan in Sydney en hebben bezocht: Opera House (op zn ,minst 30 x gefotografeerd), Botanic gardens, darling Harbour (heel gaaf bij nacht),The Rocks (oudste gedeelte), Kings Cross, met de ferry naar Manly (heel erg mooi en dan vooral de zee) Martins Place en ga zo maar door rond 21.00 uur was ik pas terug in het hostel helemaal gesloopt.
Lekker slapen was er echter niet bij want ik heb snurkende meisjes op de kamer (er snurken er meerdere)en toch ook wel beetje jetlag.

Vrijdag zijn we al vroeg opgestaan (gaat vanzelf met de jetlag) om naar de blue Mountains te gaan. Alleen de rit er naar toe (Katoomba) is al schitterend, je ziet het landschap veranderen van de drukke stad naar de buitenwijken naar het groene berglandschap.
Blue Mountains National Park was gewoon schitterend de watervallen, de bospaden (modder, ongelijk, stenen en takken)het regenwoud de flora en founa allemaal heel erg bizonder het enige wat jammer was, was dat we nogal last hadden van veel mist dus ipv 3 sisters hebben wij er maar 1 gezien. Voordeel was wel weer dat er amper mensen waren en we dus hele stukken niemand tegen kwamen met de vogels op de achtergrond en het geritsel in de struiken deed het me veel denken aan Jurassic Park.
We hebben daar 5 uur gewandeld en ook de giant stairway afgegaan (google maar even), de laatste paar treden waren zo zwaar dat je benen aan het trillen waren zelfs toen we al klaar waren :-)Naar boven gingen we het eerste gedeelte via houten flonders die dus als een loopbrug door het woud ging en heel erg stijl omhoog (stond ook een bordje dat je dit niet moest doen bij gebrek aan conditie en hartproblemen)het laatste gedeelte omhoog hebben we met de kabelbaan gedaan.
Het enige puntje was dat we er geen rekening mee hadden gehouden dat het in de bergen kouder is dus van ruim 20 naar ongeveer 10 graden in de mist en motregen was even pijnlijk.

Terug in Sydney zijn we nog even de pub ingedoken voor een lekker biertje en een rugby wedstrijd (leuke sport trouwens, dat duwen ligt me wel).

Vanmorgen ben ik al sind 4uur wakker door de knorretjes op mn kamer. Het tempo ligt vandaag wel even iets lager gezien ik nu wel wat moe ben en de trip van gisteren nou niet goed was voor mn enkel (heel eng dik en beetje blauwig weer) dus ik wandel zo via de winkelstraat naar de Harbour Bridge daarna even wat chillen in het park en vanavond gaan we lekker stappen.
Dit allemaal nadat ik een koffie heb gescoord uiteraard.

Morgen ochtend staat een tripje naar Bondi op het programma en daarna ga ik zoals het er nu uitziet met Charlotte naar Coogee een vriendin van haar opzoeken en blijven we daar. Maandag middag gaan we dan vanuit Coogee naar Lightning Ridge (10uur durende auto reis) die reis alleen al schijnt erg mooi te zijn. En dan ben ik echt in de outback!
Maar ja dit kan natuurlijk nog veranderen.

Ik begin te begrijpen wat iedereen met Australie heeft en waarom iedereen hier blijft hangen. Omdanks het harde werken en het dynamische leven hier in de stad heeft het toch een ontspannen sfeer en de mensen zijn heel erg aardig. Sport vinden ze hier erg leuk dit samen met een biertje en lekker eten (veel thais en zo).
Het bevalt me dus heel erg goed (nu al!) en dan vooral het weer.

Foto's zijn nog even niet mogelijk omdat je ze niet kan uploaden hier dus dat die ik wel zodra ik in The Ridge ben. Daarbij zijn de foto's half niet zo mooi als de werkelijkheid!


Dikke kus, Nath.

  • 15 Oktober 2011 - 00:29

    Sandra:

    Lekker bezig nath! Klinkt allemaal super! Leuk dat je even op gang bent gekomen samen met die Griet;) Heel veel plezier nog en trust me jij snurkt ook! Dat is ook genetisch haha

  • 15 Oktober 2011 - 00:30

    Sandra:

    Nouja ik snurk niet maar praat. Je krijgt ook de groetjes van jonas(nouja dat denk ik in ieder geval hij is in de kroeg en ik ben net thuis van werk 02.00 vrijdagavond.. zielig hé haha)

  • 15 Oktober 2011 - 06:34

    Eva:

    KLinkt goed!!!!
    Nog 1 nacht en ik ben ook op pad :D

  • 15 Oktober 2011 - 10:17

    Nath:

    @ Eefm heel erg veel plezier :-)
    @ San, Nee ik snurk dus niet maar ik praat ook, hele verhalen en gelukkig niet altijd verstaanbaar......ahhh arm zusje naar ben trots op je hoor heel goed bezig!xxx

  • 15 Oktober 2011 - 15:35

    Riek:

    Mooi verslag van je eerste dagen.Wat heb je al veel gedaan direct na zo'n lnge vlucht.Maar ja,een maand gaat snel en je wilt natuurlijk er alles uithalen wat erin zit.
    Groeten R+R

  • 16 Oktober 2011 - 20:51

    Mathilde:

    oh ik krijg echt australiawee (lees:heimwee) als ik dit allemaal lees...Geniet er van! x

  • 18 Oktober 2011 - 08:22

    Raimonda:

    Je eerste dagen in Australië! Geweldig wat je allemaal al wel niet gedaan en gezien hebt, anders zou je Nathalie niet zijn hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 57243

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: