Back to basic - Reisverslag uit Bořetín, Tsjechische Republiek van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Bořetín, Tsjechische Republiek van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: nathaliehuisman

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

04 Mei 2012 | Tsjechische Republiek, Bořetín

29.04.2012/30.04.2012
En de reis begint, heel hectisch! Hockeywedstrijd was afgelopen en nog geen uurlater zat ik in de trein vanuit Zandvoort naar Ede Wageningen. Daar zou Jan (de eigenaar van de ranch) mij ophalen. Na ongeveer 1.5 uur was ik geariveerd en konden we opweg het paard halen wat mee gaat naar Tsjechie.
Vanuit Brabant zijn we de grens over gereden naar Duitsland richting Neurenburg en ik kan er niks anders van maken dan wat een lange rit!. Maar met het nodige gepraat, eten, veel heel veel koffie kom je een heel eind al moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik rond middernacht op de klanken van "la Isla Bonita"in slaap ben gesukkelt en verschrikt wakker werd bij een Duitse versie van Shirley Basey die het lef had om te zingen : "who sind die clowns". Tja dan slaap je niet weer natuurlijk!
Op een gegeven moment zie je de zon opkomen (05.15) en dan is het een glooiend landschap met oneindig veel groen. Rond 06.00 uur kwamen we aan op de ranch en daar heb ik kennis gemaakt met Annemarie en na een kop koffie en een flink ontbijt was mijn slaap wel verdwenen en ben ik gelijk aan de slag gegaan. Mijn zorg zijn de paarden (6stuks) die allemaal 7 maanden niks gedaan hebben. Van de 6 rij ik er 4. Verder is er nog een zwaar drachtige merrie (hopelijk komt het veulen deze week nog) en een jaarling hengst (nou ja na gisteren niet weer). Stallen gemest, paardjes buiten en ga zo maar door. Heb de paarden vandaag niet gereden maar wat werk in de round penn gedaan.
In de avond hebben we een oranje bittertje gedronken (en ik was blijkbaar zo moe hij hakte erin) en daarna nog een hapje buiten de deur wezen eten in de locale pub. 4 personen (Rein de huisvriend was ook mee) incl drinken (ik een halve liter bier hmmm.) voor ongeveer €25,-! Het was een heerlijke dag en een goed begin van mijn avontuur.

01.05.2012-04.05.2012
De dagen vliegen voorbij en ondanks dat het lange dagen zijn gaat alles op een prettig tempo. Ik sta rond 6 uur op stal vanwege de temperatuur (ja mensen ik ben dus al bruin) en gooi ik de paarden naar buiten waarna ik de stal doe. To een uur of 10/10.30 ben ik bezig op stal en daarna met rijden.
Het rijden is hier ongelovelijk mooi het is uitgestrekte weides zonder einde, als afwisseling een stuk bos, een meer wat modder. Het is heerlijk en ja het is back to basic maar wat een rust! En aan het einde van de dag als alles is gedaan geniet ik van een heerlijk boek, loop ik buiten een rondje (poging om de ooievaars op de foto's te zetten). Verder zijn de mensen erg aardig hebben we elke ochtend verse broodjes van de bakker en nederlands beleg (yeah).
Hoogtepunt van gisteren was dat de hengst gecastereerd werd, erg leuk om te zien en om te helpen natuurlijk was er wat bloed maar daar geef ik niet veel om. Hoogtepunt van vandaag was dat ik spinnenrag aan het verwijderen was en er een dikke spin in mn decolete viel en ik deze in paniek op die plek geplet heb (onder veel gegil, dus hilariteit alom).

Ik geniet van het lichamelijke werk, het werk met de paarden, de buitenritten, eigenlijk alles het is hier gewoon heerlijk en ik kom weer helemaal tot rust! Van de week is het de bedoeling nog om dorpjes te bekijken en mijn plan te trekken voor de verdere reis, maar first things first, avond eten!

  • 04 Mei 2012 - 16:38

    Robin:

    Wat leuk!!!
    Volgend jaar gaan we samen zo'n vakantie doen!!!
    Ik zie je de 18e!!!

    Kus, Robin

  • 04 Mei 2012 - 16:51

    Anneke:

    Wij genieten met je mee!!! wachten al op je volgende verslag :o) enne het is er ook mooi weer zo te zien en het bier is ook lekker! geniet ervan!!

  • 04 Mei 2012 - 17:07

    Nathalie Huisman:

    Robje ik heb nu al zin in de 18e en Anneke er gaat niks boven Ozzie dat weet ik wel!

  • 04 Mei 2012 - 17:40

    Eva:

    Whaha dat arme paardje doet me verdacht veel aan gister denken :o

    Leuk dat je het zo lekker hebt!
    Chillze, voor je het weet zit je weer om half 7 in de trein!!
    Xx


  • 05 Mei 2012 - 01:16

    Jasper:

    Hey

  • 05 Mei 2012 - 01:17

    Jasper:

    Hey! Je ziet er gelukkig uit! Met je biertje in de lokale kroeg! Goed om te zien! Geniet van je verblijf! Dan zorg ik ervoor dat je fiets gefixt wordt! Kus!

  • 05 Mei 2012 - 09:46

    Pap:

    Hallo Nathalie,leuk om weer wat van je te horen.Ik dacht al die heeft het wel naar de zin en zal wel druk zijn.Ziet er prachtig uit ,het huis en de omgeving.Hier alles goed,alleen koud weer.Nou Nathalie kan wel schrijven geniet ervan ,want dat doe je wel.Kus!

  • 07 Mei 2012 - 11:36

    Monster:

    Wat een ontzettende mooie omgeving! En je bent op vakantie maar wel aan het werk haha!! Zo te zien heb je het helemaal naar je zien, daar is je reis ook voor! En je blijft lekker bezig met de paarden. Vind het knap dat je het allemaal kan én ook graag doet. xxxx

  • 07 Juli 2012 - 18:56

    HI:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Bořetín

Naar het oosten

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2012

Back on track

18 Mei 2012

Budapest mooie stad aan de Donau

14 Mei 2012

Vele gezichten van Bratislava

12 Mei 2012

Wonderschoon Wenen

09 Mei 2012

Brno
Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 57176

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: