Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Brno - Reisverslag uit Brno, Tsjechische Republiek van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Brno

Door: nathaliehuisman

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Mei 2012 | Tsjechische Republiek, Brno

Brno is de 2e grote stad van Tsjechie. Het is een grote-kleine stad vol kerken, historische pleinen, parken. Het heeft de charme van een oudere gedistingeerde man en het speelse van en 18 jarige.

Na ruim 11uur geslapen te hebben werd ik vanmorgen wakker met het gevoel niet veel te gaan doen maar na een lekkere kop koffie in de yon op het plein van de vrijheid kwam daar snel verandering in. Spilberg kasteel was magistraal met het uitzicht over Brno zo ook vanuit de tuinen van Dennis. Met behulp van een stadsboekje en de LP heb ika lles heerlijk verkend.
Tussen de middag mijn luch genuttigd op het plein van de vrijheid kijken hoe een man zijn jas wast in de fontein terwijl een mooie jongen in het groen afkeurend toekijkt. De man wringt zijn jas uit boven zijn hoofd als een provisorische douche. De mooie jongen in het groen blijft gebiologeerd kijken ook wanneer de man uiteindelijk "schoon' wegloopt. De mooie jongen in het groen loopt uiteindelijk ook weg met zijn mooie jongen in het wit. Op het plein van de vrijheid is vrijheid betrekkelijk.

Ik heb de hele dag gelopen in de hitte en ik heb ondertussen een mooie kleur. Van kerk naar cathedraal naar kasteel en park. Door warenhuizenlangs ijssalons en de supermarkt om rond 16.00 uur te eindigen in het zelfde park als gisteren (Moravia Park). Nuttigend van mijn pilsje met citroen smaakje en worstjes (pittig helaas was daar een communicatie foutje met de slager)kijk ik naar de locale bevolking en besef ik dat niet zij maar ik anders ben.

Ik logeer in Hostel Fledermouse ontvangen door een man die daar erg veel op lijkt. Het beste bericht is, is dat ik een 12 persoonskamer voor mezelf heb, het slechte nieuws is dat ik in een 1 persoonsbedje slaap en mn kniefschijf erbijna heb uitgeramt toen ik vannacht wilde omdraaien, ach een moier souvenier is er niet denkbaar kijkend naar die zwarte plek op mn been.

Vanmorgen heb ik ruim 1.5 uur gelopen voordat ik mijn busticket naar Wenen te pakken had maar ik heb hem en morgen om 11.30 vertrek ik uit Brno een hele mooie stad in een schitterende omgeving.

Tsjechie is nooit een land geweest dat mij heeft getrokken maar mij wel heeft ontwapent met haar schoonheid van de natuur, de oneindige ruimte en de vriendelijke mensen die proberen te communiceren. Ik versta erg veel van het Tsjechisch omdat het in veel vlakken op het pools lijkt en het bezorgt me daarom ook een onherkenbaar gevoel van heimwee maar gelukkig bezoek ik Polen van de zomer weer. Het leuke is dan wel dat ik de mensen versta maar zodra ik terug praat (en ja dat gaat automatisch in het Pools) ben ik geheel onverstaanbaar. Zo was ik in gesprek met een ouder vrouwtje en kwamen we erachter dat Duits het beste werkt dus mijn Cambridge Enlish is hier geheel waardeloos en ach ja Pivo begrijpen ze zowiezo.

En nu is het tijd voor een Pivo en genieten van mijn laaatste avond hier en dan weer reizen en het is waar de reis is mooier dan het doel, dat is het mooie aan reizen!

  • 09 Mei 2012 - 18:42

    Eila-Kristina:

    Zo te horen heb je het goed naar je zin! Geniet er maar van! Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Brno

Naar het oosten

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2012

Back on track

18 Mei 2012

Budapest mooie stad aan de Donau

14 Mei 2012

Vele gezichten van Bratislava

12 Mei 2012

Wonderschoon Wenen

09 Mei 2012

Brno
Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 1025
Totaal aantal bezoekers 57223

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: