Op weg naar het nieuwe jaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Op weg naar het nieuwe jaar - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Op weg naar het nieuwe jaar

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 December 2012 | Nederland, Amsterdam

December begint voor de Nederlanders met het vieren van Sinterklaas op 5 december. Sinds de 15e eeuw zetten wij onze schoen, waar de opbrengst vroeger naar de armen ging is het nu vooral een feest voor de kinderen maar ook voor de volwassenen die lootjes trekken en surprises maken.
Op 8 december herdenken de Mahayana boeddhisten dat Boedha onder een vijgenboom het ware inzicht kreeg en verlicht werd. 10 december is de Internationale Dag van de Mensenrechten, in 1948 stelden de VN op deze dag de Universele Verklaring van de rechten van de Mens vast.
Op 12 december viert Mexico het feest van de Maagd Guadalupe. Zij is de beschermheilige van dit land en duizenden mensen bezoeken op die dag de aan haar gewijde basiliek in Mexico-Stad.
En terwijl we de kerstdagen net achter de rug hebben (welke ik helaas door een fikse griep en ranzige verkoudheid niet geheel heb mee gemaakt) en uitkijken naar het nieuwe jaar, probeer ik de griep te verslaan (vreselijk gevecht) om zo mijn laatste trip voor dit jaar te maken en het nieuwe jaar te verwelkomen in het buitenland.

De laatste reis van dit jaar ga ik samen met Sandra en Jonas maken naar Polen. Ook al zei ik 3 jaar geleden NOOIT maar dan ook NOOIT meer in de wintermaanden hier heen te gaan, tja soms verander je van mening. Kerst heb ik hier al eens gevierd maar het lijkt me geweldig om ook een keer hier het nieuwe jaar te vieren met mijn familie.

Terugkijkend over 2012 is het zoals elk jaar met de nodige ups en downs, maar dat is juist het leven zelf, een aaneenrijging van alle momenten en hoe cliché het ook klinkt je word echt sterker van zaken die je overwint en je leert jezelf beter kennen, wat waardevol is voor je en uiteraard wat niet.
Ik heb afgelopen jaar veel mogen reizen van Tsjechië via Oostenrijk en Slowakije naar Hongarije, Polen en Noorwegen, Riga en nu weer naar Polen. Ik heb erg veel dingen gezien en meegemaakt en ook dingen over mijzelf geleerd zoals samen reizen kan ik wel en het is wel leuk, dat ik creatief ben en een oneindige bron van energie heb (die bij thuiskomst opeens leeg is).

Ik hoop in 2013 op een schitterend jaar zowel zakelijk als privé en wat er ook op mijn pad komt het zal vast een avontuur zijn. Ook hoop ik weer mooie reizen te kunnen gaan maken, hoe meer ik reis, hoe meer ik wil reizen.
Reizen is geen vlucht of verslaving (beetje dan ) maar ik vind de wereld zo boeiend en fascinerend. Na een reis kom je terug met meer kennis en dan heb ik het nog niet eens over de bijzondere mensen die je ontmoet en dan moet ik denken aan Louis Armstrong die zong: yes I think to myself what a wonderful world.

Ik wil iedereen een geweldig 2013 toewensen met veel liefde, geluk, en gezondheid!

Maar eerst ga ik mezelf bij elkaar rapen, vol stoppen met pillen en snel mijn koffer pakken dan naar Eindhoven (ja ik ben laat). Vanmiddag om 12.55 uur vliegen we naar Gdansk om vervolgens de trein naar Kwidzyn te pakken om deze bijzondere maand af te sluiten.

Tot volgend jaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nathalie

Actief sinds 26 Mei 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 57224

Voorgaande reizen:

08 Mei 2017 - 21 Mei 2017

Guatemala, Belize en mexico

31 Mei 2016 - 02 Juli 2016

New York en Canada

03 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

Trans Mongolië Express

19 Juli 2013 - 22 Juli 2013

Weekendje Spanje

29 December 2012 - 03 Januari 2013

Familie bezoek in Polen

11 December 2012 - 15 December 2012

Hello Riga!

25 Augustus 2012 - 09 September 2012

Van Polen naar Noorwegen

30 April 2012 - 18 Mei 2012

Naar het oosten

11 Oktober 2011 - 13 November 2011

Australië

Landen bezocht: