Mooie dagen - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Mooie dagen - Reisverslag uit Kwidzyn, Polen van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Mooie dagen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Augustus 2012 | Polen, Kwidzyn

Na een goede kop koffie in Gdansk en het kopen van 2 treinkaartjes naar Malbork hadden we nog 4 minuten om de trein te halen. Rennen, rennen trap af en op om nog net op tijd in de trein te stappen en dan zit je dus in een coupe met (jawel) Nederlanders, hoe klein kan de wereld zijn. Zij zijn op weg naar Malbork om daar het kasteel te bekijken, welke nog stamt uit de middeleeuwen en gemaakt door Duitsers gezien dit vroeger duits grondgebied is geweest.
In Malbork hebben we 2 kaartjes gekocht naar Kwidzyn vertrek om 11.50. Tijd genoeg voor koffie en een opfrisbeurtje in het toilet.
Het toilet was heerlijk schoon en we hebben ons goed kunnen opfrissen waarbij het tandenpoetsen het hoogtepunt was :-)
Daarna heerlijk in het zonnetje gezeten gelachen en de tijd ging voorbij.
om 10.45 gingen we naar het perron toe welke was aangegevn op de tv daar aangekomen was ik de kaartjes kwijt, backpack, schoudertas en elke broek en jas zak is binnenste buiten gehaald en jawel stress en zweet nergens de kaartjes. Uiteindelijk vond ik ze terug keurig in mijn portemonnee, fijn heel fijn.
Rennend naar de trein worden we van perron 2 naar perron 3 gestuurd en vandaar weer terug en we zagen gelukkig een conducteur die zei: de trein vertrekt pas om 11.50.
Kan je ook even nagaan dat alles in het Pools gaat en wij natuurlijk helemaal dubbel liggen van het lachen vanwege ons foutje in de tijd en alle stress was dus voor niets.
terug naar de zon maar nu met een biertje erbij hebben we heerlijk genoten.
Om 11.50 de trein naar Kwidzyn daar kwamen we rond 12.45 aan en hebben we eerst bij de supermarkt een fles wodka (van papa voor opa) gehaald wat martini en wodka voor de oom en tante waar we verblijven en door opweg naar opa en oma.
Kwidzyn alles is dichtbij dus we waren er snel.
Het weerzien was super leuk en als vanouds, opa was wel afgevallen door zijn dubbele hartaanval maar denkt nog steeds de wereld aan te kunnen en oma is nog heerlijk lekker fel tegen iedereen.
Na een stuk taart (nee kennen ze niet) en wat koffie zijn we door gegaan naar tante Hania, na de kennismaking met Robin (ahhhhhh Robin hood, Robin van Persie) zijn we met mijn nicht Gosha en Andrew naar de paarden gegaan.
Daar waar ik begonnen ben met rijden en het was leuk!
S' avonds direct door naar opa en oma waar iedereen aanwezig was omdat opa 90 is geworden.
We hebben gelachen gedronken en vele discussies gevoerd aan tafel maar wat was het gezellig en ik geloof dat ik begrijp waar mijn temperament vandaan komt.
Daarna met zijn allen naar huis en bij Hania nog wat gegeten (onder dwang maar Robje je was gewaarschuwd!)
Na wat wodka's hebben we heerlijk geslapen knock out en we hadden het hard nodig.

Vandaag na heerlijk geslapen te hebben gingen we rond half 10 aan het ontbijt.
De agenda was uiteraard al gevuld en we zijn naar Ryjewo gegaan naar de begraafplaats waar mijn overgrootouders liggen en verschillende familieleden liggen.
Daarna zijn we bij een tante van mijn moeder wat gaan drinken, tanta Janka daarna zijn we het dorp Kwidzyn gegaan naar ik Basja, een vroegere vriendin van mama zij heeft een ijssalon en een taartwinkel.
Na een heerlijke lunch van tomatensoep zijn we naar de boot van Andrew gegaan en hebben we heerlijk met de boot in de zon (ja mensen het is hier heet) over een meer gevaren genoten van alles en heerlijk in een restaurant gegeten (ik pierogi en Robje een pizza) met een biertje erbij.

Kilometers met de auto hebben we vandaag zeker gemaakt, veel gezien.
Ik vind het heerlijk om weer terug te zijn en we hebben ook erg veel gelachen.
Een groep mensen aan tafel in het pools die door elkaar heen discuseren ik doe mee en vertaal het ook nog naar Robin en tja sommige dingen vertalen zich niet dus dat maakt het des te grappiger.

We zijn aan het einde van de dag erg moe maar voldaan en slapen zeer goed.
Morgen weer een mooie zomerse dag met veel plannen, maar dat later :-)

• 29 Augustus 2012 - 23:03

Alice:

Dank jullie voor dit leuke verslag! Slaap lekker en we kijken uit naar morgen! Xxx

• 30 Augustus 2012 - 09:09

Roosje:

Robje en Natje, dat klinkt als een lekker tempo, veel gezelligheid, veel eten en poolse snaps! heerlijk! hier begint het in de ochtend al weer donker te worden bij het opstaan, so enjoy the summer over there!

• 31 Augustus 2012 - 09:25

Papa:

leuk verslag,kijk alweer uit naar het volgende!