Het aftellen is weer begonnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Het aftellen is weer begonnen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Het aftellen is weer begonnen

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 September 2013 | Nederland, Nederland

Met nog 10 dagen te gaan is het aftellen eindelijk echter dan echt begonnen. Na maanden van voorbereiden en overleg is het opeens bijna zo ver.
De tickets zijn geregeld de visa zijn binnen en zo ook de laatste benodigde spullen (zojuist krijg ik bericht uit Mongolië dat de eerste sneeuw vandaag is gevallen, dus thermokleding gaat zeker mee).

Op 03.10.2013 vliegen wij (Robin en ik) naar Moskou waar onze reis met de trans Mongolië Express gaat beginnen.
In 3 weken tijd doorkruisen we 3 continenten, 5 tijdzones en ruim 8000 km per trein.

Per trein waarbij de berkenbossen en steppen langzaam aan je voorbij trekken, afgewisseld door dorpjes en steden waarvan ik de naam niet eens kunt uitspreken.
Op de perrons staan babuschka's klaar om locale gerechten en lekkernijen aan ons te verkopen waarna je moet sprinten omdat je trein al vertrokken is.
Na een dagje wennen in de trein kunnen we gaan ontspannen, onthaasten is misschien zelfs een betere term, van de drukke dagen in de steden en rondtrekkingen.
Iedereen gunt zich de tijd voor een praatje, een dutje, een lekker hapje, een spelletje en het genot van een drankje: de Trans Mongolië Express het vooruitzicht is geweldig!

Hier en daar stoppen we en stappen we uit genieten van nieuwe cultuur, mensen en omgeving. Van het trekken op de ruggen van paarden door Mongolië en uiteraard China en de Chinese muur.

We zijn vol van plannen en kunnen niet wachten!

• 23 September 2013 - 14:06

Sandra:

Leuuuuk!!

• 23 September 2013 - 19:08

Anita:

Suuuper!

• 23 September 2013 - 19:17

Robin:

Ik kan ook niet wachten! Gelukkig gaan we volgende week al!

• 27 September 2013 - 10:02

Dolly:

Fijne vakantie meis! ik ga je "in de gaten houden" vanaf hier! =)

xxx

• 27 September 2013 - 12:01

Iiiii:

Naatthje wat leuk!!! Gaaf zeg geniet er van
    Groetjes ook aan Robin
    xiii