Dreaming of the last mile home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu Dreaming of the last mile home - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nathalie Huisman - WaarBenJij.nu

Dreaming of the last mile home

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Natuurlijk zou ik het liefst nog een tijd langer willen reizen, maar nu ik besef dat ik naar huis ga is het ook weer okay (ik ben blij mijn vriendjes allemaal weer te zien, lekker knallen op mijn werk, en het het relaxte van mijn eigen huisje).

Tijdens onze tussenstop in Kuala Lumpur verlaten we het vliegtuig (extra uitstapje) en nemen we de Kiala Ekspres (snelle trein) naar het centrum vanuit daar is het een paar metro haltes naar de Petronas torens. Ik ken ze uit films en je ziet ze verder regelmatig op tv en ze staan op m'n lijstje to see.
Daar aangekomen lopen we om het gebouw heen en zien we een schitterende fontein met parkje waar mensen heerlijk aan het ontspannen zijn en dan draai je je om en zie je de welbekende sky scrapers met de glazen brug er tussen.
Na de nodige foto's zoeken we verkoeling in een biertje (het is hier 30 graden en behoorlijk vochtig). Zwetend en plakkend gaan we weer terug naar het vliegveld waar we nog wat rondzwerven tot het tijd is om te boarden. Op 24 oktober nog 30 graden meemaken is bijzonder wetende dat je morgen weer minstens 15 graden zakt.

Elke keer weer verbaas ik mij tijdens het reizen dat er zoveel is wat je niet uit boeken kan leren over de wereld en dat het zo ontzettend groot is. Reizen is op een unieke manier je horizon en kennis verbreden en het is jezelf en anderen leren kennen.

Dreaming of the last mile home....morgen (vrijdag) land ik om 06.55 weer op Schiphol na 3 meer dan geweldige en bijzondere weken, waar we absoluut uitgehaald hebben wat erin zat.

• 24 Oktober 2013 - 22:43

Tante Marrie:

Hallo Nathalie, wanneer je dit leest ben je waarschijnlijk al weer thuis zie ik aan bovenstaand bericht. Je hebt weer een hele reis gemaakt zeg! Leuk om op deze manier weer even van je te horen. Sterkte met de jetlag.
    Groetjes.